Communicatie en ICT vaardigheden voor Help- en Servicedesk medewerkers


We zien dat ICT-kennis en persoonlijke vaardigheden van service- en helpdesk medewerkers belangrijker worden. De help- en servicedesk medewerker is vaak het 1e aanspreekpunt bij ICT-vragen. Professioneel omgaan met vragen van IT-gebruikers en klanten zorgt voor hoge tevredenheid en een efficiënt werkproces.

Ictivity heeft een gecombineerd programma op maat samengesteld om zowel technische- als communicatieve vaardigheden te verbeteren. Met behulp van een online leeromgeving, klassikale training en begeleiding van e-Coach/trainer, til jij jouw kennis naar een hoger niveau. Ná afloop van de training ontvang je een certificaat van deelname. Voorbereiden op een officieel Microsoft cerificering is in overleg mogelijk. 

vink1  Verhoog communicatie vaardigheden en praktijkgerichte ICT-kennis binnen één opleidingstraject

vink1  Een combinatie van klassikale training, online zelfstudie en individuele coaching

vink1  Persoonlijk opleidingsplan afgestemd op jouw praktijksituatie 

vink1  Alle lesmiddelen en coaching binnen één online leerportaal 


Het programma bestaat uit een viertal onderdelen. Je hebt ook de mogelijkheid om de trainingen los te boeken.

Inhoud: 

  • Ondersteuning en troubleshooting Windows 10/11
  • Ondersteuning en troubleshooting Microsoft Office 365
    • Microsoft Teams
    • Microsoft SharePoint & OneDrive
  • Devices configureren met behulp van Microsoft Intune
  • Klantgericht communiceren voor help- en servicedesk medewerkers

 

Meer informatie

Opdrachtgestuurd leren met persoonlijke begeleiding door onze ervaren trainers

 

vink1  Verhoog communicatie vaardigheden en praktijkgerichte ICT-kennis binnen één opleidingstraject

vink1  Een combinatie van klassikale training, online zelfstudie en individuele coaching

vink1  Persoonlijk opleidingsplan afgestemd op jouw praktijksituatie 

vink1  Alle lesmiddelen en coaching binnen één online leerportaal 

Maatwerk en In-company training

Deze leervorm begint met een intakegesprek tussen een Learning Consultant van Ictivity Training en de opdrachtgever. Hierbij inventariseren we de beginsituatie, de doelstelling, de praktijksituatie en het verwachtingspatroon van de deelnemer(s). Met de gegevens maken wij het trainingsprogramma op maat.

Voordelen:

  • De inhoud van de training wordt volledig afgestemd op jouw specifieke kennisbehoefte.
  • De tijdsduur van de training wordt aangepast aan jouw specifieke behoefte.
  • Jij bepaalt zelf de locatie van de training (incompany of op een van onze locaties).
  • De planning van de trainingen wordt afgestemd op jouw projectplanning.

Deze training is specifiek uitgewerkt voor 1e of 2e lijns servicedesk medewerkers

Affiniteit en enige praktijkervaring met ICT middelen 

Het traject is opgedeeld in 4 onderdelen:

  • Ondersteuning en troubleshooting Windows 10/11
  • Een PC met Windows 10/11 te configureren
  • Veelvoorkomende problemen op te lossen
  • Een PC toe te voegen aan een (bedrijfs) netwerk
  • Configureren van gebruikersaccounts inclusief authenticatie
  • Remote ondersteuning
  • Koppelen van printers en mobiele devices
  • Security
  • Ondersteuning en troubleshooting Microsoft Office 365
  • Beheer van Microsoft Teams
  • Ondersteunen van eindgebruikers met het slim samenwerken binnen Microsoft Teams
  • Beheer van SharePoint & OneDrive
  • Ondersteunen van gebruikers bij het beheren van documenten in SharePoint en OneDrive 
  • Devices configureren met behulp van Microsoft Intune
  • Verkennen van mogelijkheden binnen de interface van Microsoft Intune
  • Het uitrollen van besturingssytemen met bijbehorende applicaties
  • Koppelen van gebruikers en devices
  • Configureren van reeds uitgerolde devices 
  • Het maken van een image 
  • Security
  • Klantgericht communiceren voor Servicedesk medewerkers
    In deze training leer je om door slimme vragen te stellen, snel het éxacte probleem te weten te komen. Ook leer je efficiënt te communiceren en om te gaan met weerstand. Door de toevoeging van rollenspellen vindt de training interactief en praktijkgericht plaats. 

  • Vraagtechnieken / doorvragen 
    • Soorten vragen
    • Wanneer welke vraag gebruiken
    • Controlevragen
    • Optimaal contact maken 
    • Matchen
    • Hoe kan ik het gesprek een positieve wending geven 
    • Omgaan met weerstand 
    • Efficiënt informatie rapporteren en overbrengen 
    • Incidenten administreren en rapporteren 
Klantbeoordelingen van Ictivity Training
full star
full star
full star
full star
half star
126 beoordelingen
full star
full star
full star
full star
full star
Eric
full star
full star
full star
full star
no star
Leerzame training met veel tips
full star
full star
full star
full star
no star
Carien gaf duidelijke uitleg en wilde zo veel mogelijk van haar kennis delen.

Kies een Leervorm:



Code: PRSV-BIT
Leervorm:   
Dagen: 6 (in combinatie met zelfstudie)
2495
Per persoon
excl. BTW
Naar inschrijfpagina

Andere locatie of datum

Deze trainingen kunnen wij ook als maatwerk bij jou / ons op locatie.

@ICTIVITYTRAINING 2024