Omgaan met klachten en weerstand voor ICT medewerkers


In deze training leert de deelnemer wat de weerstand bij klanten veroorzaakt en hoe ze dat uiten. Het gedrag van de ICT medewerker heeft dan veel invloed op het verloop van het gesprek. Welk gedrag werkt escalerend en welk gedrag werkt juist kalmerend.

Deze training wordt ook bij jou op locatie verzorgd voor groepen van 2 - 12 deelnemers. Voor een vrijblijvende prijsofferte selecteer "Maatwerk - Aanvraag in-company".

Meer informatie

Klassikale training

Het is ook mogelijk om de training virtueel te volgen. Dezelfde leerervaring als klassikaal waarbij je de trainer en medecuristen ziet en hoort maar dan vanaf thuis. De planning en kosten blijven gelijk. 

Een klassikale cursus van Ictivity Training geeft je de garantie dat je uitstekend wordt opgeleid in een moderne comfortabele leeromgeving door deKlaslokaal meest deskundige trainers op hun vakgebied. In aaneengesloten dagen volg je de training op één van onze locaties. Tijdens de klassikale training heb je de beschikking over moderne apparatuur in een rustige leeromgeving. Trainingen bestaan uit een gedeelte theorie maar je krijgt ook veel oefeningen die de dagelijkse praktijk nabootsen.

Ictivity Training heeft in Nederland locaties in Utrecht (Vianen) en Eindhoven, tevens is het mogelijk om een locatie naar wens aan te vragen. Indien je niet wenst te reizen, kun je de training remote volgen via Virtual Classroom

 

Maatwerk en In-company training

Deze leervorm begint met een intakegesprek tussen een Learning Consultant van Ictivity Training en de opdrachtgever. Hierbij inventariseren we de beginsituatie, de doelstelling, de praktijksituatie en het verwachtingspatroon van de deelnemer(s). Met de gegevens maken wij het trainingsprogramma op maat.

Voordelen:

  • De inhoud van de training wordt volledig afgestemd op jouw specifieke kennisbehoefte.
  • De tijdsduur van de training wordt aangepast aan jouw specifieke behoefte.
  • Jij bepaalt zelf de locatie van de training (incompany of op een van onze locaties).
  • De planning van de trainingen wordt afgestemd op jouw projectplanning.

ICT medewerkers die regelmatig telefonisch of aan een balie klanten te woord staan en hierbij te maken krijgen met weerstand. Dit uit zich in de vorm van klagen, zeuren, schelden of zelfs dreigen. 

Geen specifieke voorkennis vereist.

Tijdens de training maken we kennis met een stappenplan dat we kunnen volgen om een gesprek waarin weerstand opkomt in goede banen te leiden. Daarnaast doen we oefeningen om de verschillende stappen eigen te maken en praktische ervaring op te doen.

  • Optimaal contact maken
    • Rapport
    • Matchen
  • Verbale Communicatie
    • Vraagtechnieken
  • Wat gebeurt er bij een persoon die boos/geïrriteerd is?
    • Wat zeker niet doen?
    • Wat zeker wél doen?
  • Stappenplan bij confrontatie met klachten en weerstand.

 

Klantbeoordelingen van Ictivity Training
full star
full star
full star
full star
half star
126 beoordelingen
full star
full star
full star
full star
full star
Eric
full star
full star
full star
full star
no star
Leerzame training met veel tips
full star
full star
full star
full star
no star
Carien gaf duidelijke uitleg en wilde zo veel mogelijk van haar kennis delen.

Kies een Leervorm:



Code: PRSV-KLHT
Leervorm:    Klassikaal
Dagen: 2
895
Per persoon
excl. BTW
Naar inschrijfpagina

Andere locatie of datum

Deze trainingen kunnen wij ook als maatwerk bij jou / ons op locatie.

@ICTIVITYTRAINING 2024